Hjemmesiden www.eCool.dk er en simpel, kontroversiel og humoristisk hjemmeside/kampagne, der promoverer den unikke ølkøler fra eCool.


OPGAVEN

Vi blev kontaktet af eCool til at hjælpe dem med en rebranding af deres produkt, en ny hjemmeside og hjælp til Facebook. Ølkøleren havde ellers været på markedet i flere år, men var aldrig slået igennem. Nu ville folkene bag eCool give det en sidste chance.

LØSNINGEN

Ølkøleren er et anderledes og humoristisk produkt, og vi ønskede en kampagne, som var det samme. Med det provokerende slogan “Red verden – én jordkølet øl ad gangen”, en helt ny måde at visualisere produktet på, og lidt social-media-arbejde, skulle vi sprede historien om ølkøleren fra Mors i Nordjylland.

OMTALE

Et udpluk af den omtale eCool fik i løbet af de første 48 timer af vores kampagne:

De her unge mennesker sagde at de ville give os et lille skub, men de har jo givet os en glidende takling – Klaus Peter Bak

RESULTAT

Kampagnen blev en succes over alt forventning og blot 14 dage efter vi lancerede det nye website, var historien om ølkøleren spredt i hele verden.

  • Store medier i hele verden delte vores grafikker og humoristiske budskab.
  • 327.000 besøgende på eCool.dk på blot 14 dage.
  • Over sommeren steg salget fra 1-2 stk. om ugen, til 75 stk. om ugen.